Jdi na obsah Jdi na menu

TRASY - PĚŠÍ

Po kliknutí na Vaší vybranou trasu se Vám zobrazí mapa.....

Trasa 6km – DĚTSKÁ

Až budete připraveni, vydáte se od startu z Provodína směrem na Staré Splavy po modré turistické trase. Po modré dojdete až do Starých Splavů. Před hospůdkou Pod Lípou pokračujte doprava přes lávku, poté po vyšlapané cestičce na paloučku a mírně do kopečku. Odbočíte doleva, projdete kolem hasičské zbrojnice (kousek po zelené turistické) k hlavní silnici. Před železničním přejezdem opatrně přejdete silnici a odbočíte doleva. Červená turistická Vás zavede kolem kurtů, a dále na první odbočce doleva (ulice Přemyslovská) ke KONTROLE ve Sport baru. Zde se můžete občerstvit. Poté se vydejte cestou zpět směrem k hlavní silnici a železničnímu přejezdu na vlakové nádraží. Z vlakového nádraží pojedete 1 zastávku do stanice Jestřebí a vystoupíte cca 100 metrů od cíle :).

Odjezdy vlaků ze Starých Splavů:      10:07

12:07

13:19

14:07

16:07

18:07

Pěší 12 km

Až budete připraveni, vydáte se od startu z Provodína směrem na Staré Splavy po modré turistické trase. Po modré dojdete až do Starých Splavů. Před penzionem Pod Lípou pokračujte doprava přes lávku, poté po vyšlapané cestičce na paloučku a mírně do kopečku. Odbočíte doleva, projdete kolem hasičské zbrojnice (kousek po zelené turistické) k hlavní silnici. Před železničním přejezdem opatrně přejdete silnici a odbočíte doleva. Červená turistická vás zavede kolem kurtů, a dále na první odbočce doleva (ulice Přemyslovská) ke KONTROLE ve Sport baru. Po občerstvení pokračujte rovně nahoru (mírně doleva) kolem mateřské školy a po schodech k výpusti jezera. Podél hrázi k rozcestníku, kde se dáte doprava po modré turistické značce kolem kopce Šroubený vyjdete na cestu po modré, která vede Pod Borný (cca 1.5 km). Poté nezapomeňte odbočit vlevo mezi chaty a stánky. Následujících 200 metrů vás dělí od posledního stánku s KONTROLOU (stánek vpravo, u kterého jsou dětské prolézačky). Zde se můžete osvěžit nebo si více užít zdejší přírody. Posléze pokračujte přes hlavní silnici po cyklotrase 3045 směrem vlevo. Po stejné trase se vydáte do místa, kde jste začínali, opět po modré turistické, kolem obory, směr Provodín. Při úspěšném přechodu přes železniční přejezd kolem Slunečního dvora Vás od cíle čeká jen sladkých pár metrů. A že se na konci je na co těšit. Odměně v podobě výborného buřtíka a dalších překvapení málokdo odolá :)

Pěší 23 km

Vycházkovou chůzí se dáte od startu z naši Štrapanďácké vesničky směrem na Staré Splavy. Jděte po modré turistické trase přes železniční přejezd, po cca 30m doprava a hned doleva (mírně do kopce směr Hradčany). Na další odbočce opět zvolte cestu vlevo po cyklotrase 3054. Nahoře na kopci se napojte na zelenou turistickou stále směrem na Hradčany. Po této zelené trase budete procházet kolem skalní brány přes Psí kostel a Jelení vrch. V této části na Vás čeká v lese na stromě razítko, proto hledej kontrolu. Na rozcestí nad Kraví roklí se dejte doprava směr Staré Splavy. Tato modrá turistická trasa vás zavede až do Starých Splav Pod Šroubeným. Zde se napojíte i na žlutou turistickou vedoucí přes hráz Máchova Jezera směrem k přístavišti a molu. Pokračujte ulicí Pobřežní, Přístavní a Jezerní nahoru do kopce kolem mateřské školy stále mírně nahoru k hotelu Karel Hynek Mácha. Přemyslovskou ulicí dolů z kopce dojdete ke KONTROLE Sport bar. Po občerstvení a doplnění tekutin se vydejte dolů a po Jarmilině stezce doprava okolo kurtů. Na první odbočce doleva vyjdete na hlavní silnici. Zde přejděte přes přechod na pravé straně po žluté turistické trase. Po cca 200 metrech zabočte doleva a ulicí J. Berky z Dubé pokračujte kolem požární zbrojnice. Následujte první odbočku doprava přes louku a lávku, která vás stále rovně zavede k hlavní silnici. Zde se dáte doleva po modré turistické, po které půjdete až do místa, kde jste začínali. Na konci Vaší túry se můžete těšit na odměnu v podobě výborného buřtíka a další překvapení, kterým málokdo odolá :)