Jdi na obsah Jdi na menu

TRASY - CYKLO

Mimořádný ročník Provodínské štrapandy, 12.6.2021 – 20.6.2021

Cyklo 35 km:

Od startu vyrazíte k závorám a pojedete nahoru po hlavní silnici, kde se napojíte na cyklotrasu 3045  do Srní. V Srní na křižovatce doprava na Zákupy, asi po 1 km  za velkým parkovištěm odbočíte doleva (je zde červená závora, kterou objedete). Po lesní cestě přijedete k železničnímu přejezdu, (zde pozor na vlak) doleva. Dále pokračujete po panelové cestě až do Okřešic, které celé projedete až k autodromu Sosnová. U autodromu se dáte doleva kolem Správy a údržby silnic (projedete mezi Správou a údržbou silnic a Autodromem) pod mosty.
Pod mostem najdete první KONTROLNÍ BOD SOSNOVÁ.  Pokračujete k hlavní silnici, kde se dáte doleva po cyklotrase 3053 až do Zahrádek. V Zahrádkách pojedete nahoru do kopce, kde na kopci hledejte KONTROLNÍ BOD ZAHRÁDKY. Po objevení a vyfocení bodu doleva z kopce, mezi domy a rovně, (červená turistická značka) po cca 100 m opět do kopce, opatrně přejet hlavní silnici rovně ke hřbitovu do Borku. V Borku na křižovatce rovně do kopce směr Popelov, Pavlovice.  Projedete Popelovem a dostanete se na křižovatku, kde se dáte doprava do velmi prudkého a posléze táhlého kopce až do Pavlovic. Za obcí Pavlovice je krásný výhled po okolí,  zhruba po 300 m budete klesat z dost prudkého kopce dolů, tak opatrně, až vyjedete u silnice před Kozlím Rohem, kde se dáte doprava do po zelené turistické. Dojedete do Holan, kde na Vás čeká další KONTROLNÍ BOD HOLANY  na návsi. Po vyfocení bodu se kousek vrátíte směr Zahrádky a před restaurací Holany najedete vpravo po cyklotrase 3098  (po modré turistické značce směr Sádky před restaurací doprava)  Lipovou alejí, stále po modré až do Zahrádek ke škole. Rovně opatrně přes hlavní silnici až k zámku, zde se vydáte vlevo směrem k restauraci U Dlabače.
A kolem ní rychle dolů z kopce a pod kopcem doleva na cyklotrasu 3053 projedete přes potok až do Karas – stále po cyklotrase 3053 - dále podél Novozámeckého rybníka, kde se můžete zastavit na Ptačí rozhledně.  Tato cyklotrasa Vás dovede až do Provodína prostoru startu a cíle.
KONTROLNÍ BODY: Sosnová
                                      Zahrádky
                                      Holany

Cyklo 55 km:

Od startu vyrazíte k závorám a pojedete nahoru po hlavní silnici, kde se napojíte na cyklotrasu 3045  do Srní. V Srní na křižovatce doprava na Zákupy , asi po 1 km  za velkým parkovištěm odbočíte doleva (je zde červená závora, kterou objedete) . Po lesní cestě přijedete k železničnímu přejezdu, (zde pozor na vlak) doleva. Dále pokračujete po panelové cestě až do Okřešic, které celé projedete až k autodromu Sosnová. U autodromu se dáte doleva kolem Správy a údržby silnic (projedete mezi Správou a údržbou silnic a Autodromem) pod mosty. Pod mostem najdete první KONTROLNÍ BOD SOSNOVÁ.  Pokračujete k hlavní silnici, kde se dáte doleva po cyklotrase 3053 až do Zahrádek. V Zahrádkách pojedete nahoru do kopce, kde na kopci hledejte KONTROLNÍ BOD ZAHRÁDKY. Pokračujete po silnici až k autobazaru, zde pozor budete přejíždět hlavní silnici směr Holany. Dojedete do Holan, kde na Vás čeká další KONTROLNÍ BOD HOLANY  na návsi. Pokračujete směr Litice a Blíževedly. V Blíževedlech se dáte vlevo směr Skalka u Blíževedel. Přijedete ke směrovkám směr vlevo Skalka. Ve Skalce Vás čeká KONTROLNÍ BOD SKALKA u rozcestníku tras 0058 a 0059. Ze Skalky pokračujete po cyklotrase 0058 krásnou Husí stezkou cca 8 km až k rozcestníku nad Lhotou, kde se dáte po silnici doleva dolů z kopce, projedete Lhotou.  Přijedete na rozcestí na cyklotrasu 211, kde se dáte doleva do kopce směr Dřevčice. Na návsi v Dřevčicích na Vás čeká poslední KONTROLNÍ BOD DŘEVČICE. Poté pokračujete dále po 211 směr Loubí, Holany. Pokračujete po modré turistické značce směr Sádky a Lipovou alejí, stále po modré až do Zahrádek. Zde Vás modrá turistická značka dovede až na silnici před Zahrádecký zámek a zde se vydáte vlevo. A rychle dolů z kopce a  doleva na cyklotrasu 3053 projedete přes potok až do Karas – stále po cyklotrase 3053 - dále podél Novozámeckého rybníka, kde se můžete zastavit na Ptačí rozhledně.  Tato cyklotrasa Vás dovede až do Provodína prostoru startu a cíle.