Jdi na obsah Jdi na menu

TRASY - pěší

Trasa pěší 5 km – DĚTSKÁ

Vycházkovou chůzí se dáte od startu z Provodína směrem na Staré Splavy po modré turistické trase. V místech, kde se turistická trasa odděluje od cyklo trasy 3045 a stáčí se doprava, hledejte skrytou KONTROLU v podobě razítka na stromě, tak pátrejte. Po objevení kontroly pokračujte po modré a dojdete až do Starých Splavů k hlavní silnici.  Zde doprava cca 200 m po silnici, u stánku se zmrzlinou přejděte silnici a pokračujte po levém chodníku ulicí Dalibora z Myšlína. Na konci rovinky se dáte doleva do kopce po modré turistické. Zde máte možnost si odpočinout a podívat se na Máchovo jezero. Následně pokračujete doprava do hrázi a za hotelem nad Jezerem doprava nahoru do kopce a následně dolů z kopce k hlavní silnici, poté doleva po chodníku přes Splavy k vlakovému nádraží. Z vlakového nádraží pojedete 1 zastávku do stanice Jestřebí a vystoupíte cca 100 metrů od cíle :).

KONTROLY: „KDESI“ u Obory Velký Dub

Odjezdy vlaků ze Starých Splavů: 10.07, 12.07, 14.07, 16.07, atd.

Trasa pěší 11 km

Vycházkovou chůzí se dáte od startu z Provodína směrem na Staré Splavy po modré turistické trase. V místech, kde se turistická trasa odděluje od cyklo trasy 3045 a stáčí se doprava, hledejte skrytou KONTROLU v podobě razítka na stromě, tak pátrejte. Po objevení kontroly pokračujte po modré a dojdete až do Starých Splavů k hlavní silnici.  Zde doprava cca 200 m po silnici, u stánku se zmrzlinou přejděte silnici a pokračujte po levém chodníku ulicí Dalibora z Myšlína. Na konci rovinky se dáte doleva do kopce po modré turistické. Zde máte možnost si odpočinout a podívat se na Máchovo jezero.  Následně pokračujete po modré turistické kolem kopce Šroubený až Pod Borný (cca 1,5 km). Poté se dáte doleva mezi chaty a stánky
(u minigolfu). Po cca 200 m odbočíte doprava ke stánku s KONTROLOU (stánek, u kterého jsou dětské prolézačky). Pokračujete přes hlavní silnici po cyklotrase 3045 doleva. Po stejné trase se vydáte zpět směr Provodín (opět po modré turistické trase, kolem obory, před Slunečním dvorem nepůjdete do leva přes železniční přejezd, ale rovně po cyklotrase 3045 kolem obalovny do restaurace Black Hole, kde Vás čeká poslední KONTROLA, po občerstvení pokračujete k hlavní silnici. Zde se dáte doleva po chodníku až do cíle, kde na Vás čeká odměna v podobě výborného buřtíka a další překvapení.

KONTROLY: „KDESI“ u Obory Velký Dub
                       Chatová osada u dětských prolézaček

Trasa pěší 17 km

Tato pěší trasa je pro ty, kteří se nechtějí potkávat s cyklisty, ovšem nevadí náročný terén, trasa vede po turistických značkách, nedoporučuji pro kočárky, cesty jsou úzké.

Vycházkovou chůzí se dáme od startu z Provodína směrem do Jestřebí. V Jestřebí u kostela (za kostelem doleva) se napojíte na červenou turistickou trasu (E10, Máchova cesta)
a projdete kolem benzínové pumpy, kterou budete mít po pravé ruce a dojdete až k hlavní silnici (Doksy – Česká Lípa) v místech, kde se prodávají vánoční stromky. Zde velice opatrně přejdete hlavní silnici (opakuji – velmi opatrně) se dáte směr les po červené turistické trase. Po této červené turistické půjdete lesem až narazíte na zelenou turistickou, po které se vydáte doprava směr Staré Splavy – Černá rokle (cestou pozor na polomy stromů). Přijdete na rozcestník Černá rokle a vy se dáte po žluté doleva, která Vás dovede do Splav. Ve Splavech pozor na hlavní silnici (Doksy – Česká Lípa), opatrně přejdete silnici. Pokračujete stále po žluté, po hlavní ulicí Dalibora z Myšlína po chodníku přes koleje až k rozcestníku Máchovo jezero - hráz, kde se dáte doprava do kopce po modré turistické značce.
Zde máte možnost si odpočinout a podívat se na Máchovo jezero.  Následně pokračujete stále po modré turistické kolem kopce Šroubený. Po modré pokračujete až Pod Borný (cca 1,5 km). Poté se dáte doleva mezi chaty a stánky (u minigolfu). Po cca 200 m odbočíte doprava ke stánku s KONTROLOU (stánek, u kterého jsou dětské prolézačky). Pokračujete přes hlavní silnici po cyklotrase 3045 doleva. Po stejné trase se vydáte zpět směr Provodín (opět po modré turistické trase, kolem obory, před Slunečním dvorem nepůjdete doleva přes železniční přejezd, ale rovně po cyklotrase 3045 kolem obalovny do restaurace Black Hole, kde Vás čeká poslední KONTROLA, po občerstvení pokračujete k hlavní silnici. Zde se dáte doleva po chodníku až do cíle, kde na Vás čeká odměna v podobě výborného buřtíka a další překvapení.

KONTROLY: Chatová osada – stánek s dětskými prolézačkami, Staré Splavy

Trasa pěší 20 km

Vycházkovou chůzí se dáte od startu z naši Štrapanďácké vesničky směrem na Staré Splavy. Jděte po modré turistické trase přes železniční přejezd, po cca 30m doprava a hned doleva (mírně do kopce směr Hradčany). Na další odbočce opět zvolte cestu vlevo po cyklotrase 3054. Nahoře na kopci se napojte na zelenou turistickou stále směrem na Hradčany. Po této zelené trase budete procházet kolem skalní brány přes Psí kostel a Jelení vrch. Na rozcestí nad Kraví roklí se dejte doprava směr Staré Splavy. Tato modrá turistická trasa vás zavede až do Starých Splav mezi chaty, kde půjdete rovně k minigolfu. Je to v té části co se modrá stáčí doleva směr Šroubený.  Po cca 200 m odbočíte doprava ke stánku s KONTROLOU (stánek, u kterého jsou dětské prolézačky). Pokračujete přes hlavní silnici po cyklotrase 3045 doleva. Po stejné trase se vydáte zpět směr Provodín opět po modré turistické trase, kolem obory. V místech, kde se na cyklo trasu 3045 napojuje modrá turistická, hledejte skrytou KONTROLU v podobě razítka na stromě, tak pátrejte. Po nalezení kontroly pokračujte dále a před Slunečním dvorem nepůjdete doleva přes železniční přejezd, ale rovně po cyklotrase 3045 kolem obalovny do restaurace Black Hole, kde Vás čeká poslední KONTROLA, po občerstvení pokračujete k hlavní silnici. Zde se dáte doleva po chodníku až do cíle. Na konci Vaší túry se můžete těšit na odměnu v podobě výborného buřtíka a další překvapení, kterým málokdo odolá